תקלות אינטרנט נפוצות

כיום אנו חיים בעולם שבו האינטרנט הפך לנדבך בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו, אנחנו עושים קניות באינטרנט , מתעדכנים בחדשות בארץ ובעולם , מאזינים למוזיקה צופים בסרטים , אפילו מפתחים חיי חברה וירטואליים.

 

אבל מה לעשות גם האינטרנט לא מושלם ויש בו תקלות, כאן אפרט על התקלות השכיחות שסביר שתתקלו בהן באחד הימים.

 

1. שאלה - האינטרנט שלי איטי להחריד הוא לא זז אני לא רואה סרטים כמו שצריך בצפיה ישירה ואתרים לא עולים מה אני עושה?


תשובה - איטיות באינטרנט לרוב נובעת מחוסר ידע של המשתמש כלומר, פתיחה של 30 דפי אינטרנט במקביל יכולה לגרום להאטה דרסטית של קצב הגלישה או אפילו תוכנה לשיתוף קבצים דוגמא ביטורנט, יוטורנט, אימיול, קאזה וכדומה שרצה במקביל לגלישה וצפיה ישירה באינטרנט תגרום לבעיות צפייה (הסרט יתקע ולא יהיה רציף) וגם לאיטיות בגלישה (פתיחת אתרים).

 

איטיות באינטרנט יכולה לנבוע גם עם בבית המשתמש ישנם מספר מחשבים ומכשירים חכמים (סמרטפונים אייפדים) שכולם מתחברים לאותו הנתב , הנתב הביתי לא יודע להתמודד עם מספר גדול של צרכנים ולכן לרוב הוא יתקע ואתם תחוו איטיות כל כך משמעותית שידמה לכם שאינטרנט בכלל לא עובד.


הסיבה השלישית והכי קשה לגילוי היא וירוס , בעת הגלישה באינטרנט או אפילו קריאת מיילים המחשב שלכם חשוף לגורמים זדוניים (פירסומות קופצות באנרים למניהם אתשרים מפוקפים) הדרך לגלות את הוירוס או להימנע ממנו היא פשוט לרכוש אנטיוירוס .
לסיכום כדי לשפר ולהעצים את חווית הגלישה , וודאו שאתם לא גולשים בהרבה אתרים במקביל, לא גולשים לאתרים מפוקפקים (אתרים שאתם לא מכירים) או לוחצים על פרסומות קופצות, לבדוק שלא פועלת ברקע באחד המחשב ברשת תוכנת הורדות .

 

2. שאלה - האינטרנט מתנתק לי אני לא מצליח לגלוש יותר מ10 דקות רצוף בלי שאני צריך לנתק ולחבר את הנתב לחשמל, מה עושים ?


תשובה - ניתוקים באינטרנט זה תוצאה של אחד או כמה מהגורמים הבאים : נתב לא תקין, מודם לא תקין, עבודת תשתית יזומה של תשתית האינטרנט (הוט, בזק), תקלה בתשתית (חריג מאד שספק האינטרנט הוא זה שגורם לניתוק),פילטר לא תקין (המפצל שאליו מתחבר הטלפון והנתב בקיר)

 

ניתוקים באינטרנט היא אחת התקלות היותר קשות לפתרות שכן ישנם כמה גורמים לתקלה והדרך היחידה לפתור אותה היא אלימיניצה כלומר, לעבור גורם גורם ולראות מה קורה שמוציאים אותו מהמשוואה, אם הספקיות אמרו שאצלם הכל תקין ואין תקלות או עבודות סביר להניח שהגורם לתקלה נמצא בבית

 

אם יש בבית גם מודם וגם נתב נסו לחבר את המחשב ישירות למודם ללא הנתב ולנסות לגלוש פרק זמן מסויים ולראות עם הניתוקים נעלמו או לא .

 

אם גם אחרי הוצאת הנתב הניתוקים חוזרים העיה היא או המודם או בפילטר, פילטר אפשר לקנות בכל חנות אלקטרוניקה , ובסופו של דבר עם גם זה לא עוזר יש צורך ליצור קשר עם התשתית להחלפת מודם.

 

3. שאלה - יש אתרים שלא עולים לי ויש אתרים שכן .. האתרים שלא עולים הם בעיקר האתר של הבנק שלי, או אתרים שדורשים סיסמא ושם משתמש. מה עושים ולמה זה קורה?


תשובה - הפתרון לתקלה מאד פשוט, פשוט לכוון את השעה והתאריך במחשב שלכם והבעיה תפתר. מה הקשר בין השעה והתאריך במחשב לזה שהאתר לא עולה,

 

אתרים שדורשים שם משתמש וסיסמא הם בדרך כלל אתרים מאובטחים שמשתמשים באישורי אבטחה וירטואליים שמתעדכנים אחת לתקופה מסויימת.

 

אישור האבטחה עצמו מכיל את התאריך והשעה שבה הוא עודכן לאחרונה וכל פעם שאתה מנסים להיכנס לאותו אתר, האתר והמחשב שלכם מדברים ביניהם לראות שהכל קשורה.

 

ברגע שהאתר רואה שהשעה והתאריך הם מלפני העדכון של אישור האבטחה האתר פשוט לא יתן לכם להיכנס, לכן מאד חשוב לשמור על שעה ותאריך תקינים חוץ מזה שזה חשוב לכניסה לאתר כאלה ואחרים, זה גם שעון אחרי הכל והוא צריך להיות מכוון ללא כל קשר לאינטרנט.

 

 

4. שאלה - אני מצליח להיכנס לכל האתרים האינטרנט עובד מעולה אבל באתרים כמו יוטיוב לדוגמא אני לא מצליח לצפות בסרטים זה אפילו לא טוען לי אותם מה אני עושה?


תשובה - הדפדפן שלכם (גוגל כרום, אינטרנט אספלורר, מוזילה פיירפוקס, אופרה) כברירת מחדל לא מכילים בתוכם את הכלים שמאפשרים צפיה ישירה באינטרנט

 

ולכן כל מה שנדרש לעשות כדי לצפות בסרטים באינטרנט הוא להתקין 2 תוספים JAVA ו FLASH PLAYER מהאתרים הבאים

 

FLASH PLAYER - http://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html

JAVA - http://java.com/en/download/index.jsp

 

מורידים את התוספים הנ"ל למחשב מתקינים אותם פותחים את אותם אתרי סרטים וצופים להנאתכם בסרטון המבוקש.

 

 

5. שאלה - האינטרנט לא עובד מה לעשות?


תשובה - השאלה הנ"ל מאד כללית ולכן נעבור שלב שלב ונראה מה אנחנו עושים במצב כזה.
קודם כל,  יש להתסכל על נוריות החיווי בציוד הפיזים שלכם (מודם ונתב) ולראות עם מנורת הסנכרון דולקת באופן קבוע (זו המנורה שמראה עם יש חיבור תקין לתשתית שלכם).

 

חשוב לדעת מי היא תשתית באינטרנט שלכם הוט או בזק שכן לכל אחת מהן יש ציוד שונה (מודמים וראוטרים).


בציוד של בזק מנורת הסנכרון יכולה להופיע עם כיתוב באנגלית DSL או DSLX או מנורה ללא כיתוב עם ציור שמזכיר צמה או שני איקסים מחוברים XX (בנתבים מבית NETGEAR).


בציוד של הוט מנורת הסנכרון תופיע או כסמל @ או ככיתוב ONLINE או LINK.

 

אם המנורה לא דולקת באופן קבוע מצאנו את הבעיה ויש להתקשר לתשתית לקבל תמיכה וטיפול מתאים. אם המנורה כן דולקת באופן קבוע, צריך להיסתכל מה מה מראה האינטרנט שפותחים אותו -

בדרך כלל יפתח דף שיודיע לכם ששם המשתמש והסיסמא שמוגדרים בנתב לא נכונים ויש להגידר אותם מחדש.

 

אם זה המצב יש לפנות לספק האינטרנט כדי להצטייד בשם המשתמש והסיסמא שלכם וכן להגדרה מחדש של הנתב שלכם.
אם לא מופיעה שום הודעה מלבד CANNOT DISPLAY THE WEB PAGE סביר להניח שמה שקרה זה בסך הכל הנתב נתקע . וזה קורה, כי אחרי הכל הנתב הוא מכשיר אלקטרוני עם לוחות חשמליים בתוכו -

 

לכן הפעולה הפיזית הראשונה שנעשה היא לכבות את הנתב/ מודם לנתק אותו מהחשמל ל3-4 שניות לחבר מחדש להדליק מחדש ולהמתין 20-30 שניות עד שכל המנורות ידלקו מחדש .


אם גם אחרי כל זה אין אינטרנט יכול להיות שישנה בעיה בחיבור הפיזי בין המחשב לנתב.

 

ואם מדובר בחיבור אלחוטי יכול מאד להיות המחשב בכלל לא מחובר לרשת הביתית בכלל אז יש לשים לב לעניין , אם גם אחרי כל השלבים שביצענו עדיין אין חיבור יש לפנות למוקד התמיכה לקבלת סיוע נוסף.

 קבל שירות עכשיו
pc

לא חייבים טכנאי:

כך תתמודדו עם תקלות מחשב בסיסיות

בכל פעם שהמחשב קצת מקרטע צריך להזעיק טכנאי. כן, לפני שאתם מרימים את הטלפון...

קרא עוד